søndag 2. oktober 2011

Barndomshjemmet:o)


Denne gården heter Lerbakken Søndre, og ligger på Brøttum.
Her bodde jeg mine 13 første år, sammen med mor, far og 2 brødre........
Vi hadde både kuer,høner,sauer,griser og 1 hest "Blakken"
Det var en flott plass og vokse opp på. Er veldig glad for og ha opplevd og vokse opp her.
Vi hadde 7 km. og gå til skolen, som ligger i Brøttum sentrum....For små bein var dette en lang marsj som måtte gjennomføres både Høst, Vinter, Vår og Sommer i all slags vær.......Om det var + 30 grader eller om det var -30 grader....Men vi har ikke hatt noe vondt av det. Vi har heller vokst på dette. Det var alltid mye og finne på, på en sånn plass. Ikke var det langt og løpe ned på Næra og ta et bad, eller ta en tur med åfløya, og fiske litt.....Men vi måtte også hjelpe til litt på gården.........
Vi er tilbake på gamle stier så fort muligheten tilsier det......Det er veldig fint og gå igjennom skogen og ned til Næra, for så og rusle veien utover for igjen og gå over Lerbakken Søndre og over Lerbakken Nordre (nabo-gården). Så rusler man videre opp Engebakken og forbi Eriksvea....Det er nok en tur vi gjør iallefall 1 til 2 ganger i året.........
For meg er nok dette en perle på jorden......
Vi flyttet herfra som sagt da jeg var 13 år.................

2 kommentarer:

  1. Ja her har også jeg mange gode minner. Det var stor stas hver gang mor og jeg skulle på Lerbakken og besøke tante, onkel, Trygve, Rolf og Randi. Ettersom tida gikk å vi ble større ble det mange turer alene også, gjerne rett etter skolen for å ligge der til neste dag. Det var mange timer med strikking på Lerbakken Randi:-)

    SvarSlett
  2. og jeg fikk vara mæ på Lerbakken for fysste gong i vår.var arti at du guidet litt rundt Randi,sjå hennn slækta kjæm fra

    SvarSlett