lørdag 5. mai 2012

MOELV VOTTEN........

Moelv votten av Anne Grethe Dæhli.......
Garn: Daletta, hvit 0010 og svart 0090.
Pinner: Nummer 3

MOTIV.
Moelv er fra gammelt av mest kjent for alle sine kværner langs elva.
Jernbanen kom allerede i 1894.
Moelven Brug vokste fram fra kjerrehjul til hus uten vinduer i tverrenden, hoteller og laminerte limtredragere.

Jernbaneskinnene er på vrangborden og limtredragere i sidene.
På tommelen er en <M> for Moelv.
Kvernsteinen ruver midt på votten med elva rennnende på hver side.
Denne kan også assosieres med møllehjul eller kjerrehjul.
Moelvenhus langs kanten og et hotell lenger ut på votten.
Kornet kommer inn fra siden, og aks og strå har fylt hele innsiden. Navnet <Moelv> og årstall for votten hører med.
Ytterst på votten er det tre hjerter for å symbolisere at dette er votten for folk som har Moelv i sine hjerter.


MEN: Votten var ikke enkel og forstå mønstret på...Mildt sagt et dårlig mønster med en del feil......Jeg strikket vrangbordene, men mitt søskenbarn fra Nord, tok over og måtte tegne opp igjen hele mønstret. Så hun strikket mønstret på begge vottene.....VELDIG SNILT GJORT.......TUSEN TAKK ANNE ELSE!!!

Men: nå har jeg iallefall et skikkelig mønster som er enklere å forstå.......
Så får jeg se om jeg prøver selv en gang.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar